GIM - az abas integrált vállalatirányítási rendszer bevezetési módszertana

Költségcsökkentés már az abas Business Suite ERP bevezetése alatt

Az abas Business Suite integrált vállalatirányítási rendszer előnyei közül a felhasználók által az egyik legkedveltebb az a bevezetési módszertan, amellyel az abas szakemberei gyorsan és hatékonyan képesek bevezetni az új vállalatirányítási rendszert gyakorlatilag bármilyen felhasználó cégnél. A módszer előnye, hogy biztonságot ad a leendő felhasználó számára, és egyben a céges folyamatok áttekintésében és szükség szerinti újraszervezésében is támogatást ad. Ebben segít Önnek az abas global implementation method, azaz az abas GIM.
A nemzetközi projekteknél is biztos lehet abban, hogy ez a módszertan az összes telephelyén, országhatároktól függetlenül alkalmazható lesz. A projektcélok, a kommunikáció és a szükséges eljárások mindenhol egyértelműek, szabályozottak lesznek, elősegítve a leghatékonyabb kommunikációt.

1. Start

A projekt résztvevői megismerik egymást, tisztázzuk a célokat, a feladatokat, az időtervet, a kapacitásokat, a felelősségi és döntési jogköröket, és ismertetjük a GIM módszertanát.

2. Smart check

Megtörténik a szervezet és az infrastruktúra ERP-kompatibilitásának ellenőrzése. Definiálásra kerül a törzsadatok és a tranzakciós adatok jelentése, struktúrája. Meghatározzuk a lehetséges gyengeségeket és veszélyeket. Bemutatásra kerülnek az aktuális folyamatok.

3. Qualification

A projektben részt vevőknek oktatás keretében betanítjuk az alapvető folyamatokat és funkciókat. A tudás elmélyítésére gyakorlatokat és belső teszteket végzünk. Összehasonlítjuk az ERP elvárásait a napi üzletmenettel. Ez a fázis a tudás megszerzésére fókuszál. Segít felismerni az ERP lehetséges potenciálját, mely megkönnyíti az elvárások meghatározását. A következő szintű képzés már túlmegy az alapfunkciókon.

4. Organization

Az előző fázis elvégzésének köszönhetően a két fél ekkor már ugyanazt az abasnyelvet beszéli. Ebben a fázisban átláthatóan és részletesen megfogalmazzuk a célfolyamatokat és alkalmazásokat. Eldöntjük, hogy milyen funkciókat implementálunk, és ezek milyen prioritással rendelkeznek. Megszületik az implementálási koncepció, valamint az, hogy milyen szervezési lépések szükségesek.

5. Configuration

Végrehajtjuk a szükséges beállításokat és módosításokat az abason belül. A megfelelő személyek ellenőrzik ezek helyességét. Amennyiben szükséges, a változáskezeléssel is foglalkozunk. Figyelmet fordítunk arra, hogy a migrálás során hogyan helyezzük át az adatokat a régi rendszerből az újba.

6. Training

A tréning során elvégezzük a végfelhasználók célirányos, testreszabott oktatását, hogy képesek legyenek a rendszer működtetésére éles üzemmódban. Belső tesztek, esettanulmányok, eLearning tananyagok segítik az ismeretek elsajátítását. Felkészülünk az éles indulásra.

7. Go Live

A rendszer éles indulásra kész. Kiépítjük a végleges infrastruktúrát. Végső tesztekkel ellenőrizzük a funkciókat. A sikeres tesztek után, helyszíni támogatással a rendszer elindul.

A fenti szabályok betartása már nagyon sok esetben hozzásegítette az abas Magyarországot és a leendő abas-felhasználókat ahhoz, hogy közösen sikeresen vezessük be az abas Business Suite-ot bármely vállalkozásnál.