Van egy örökérvényű alapvetés a disztribúcióban: soha nem áll le. Habár az iparági szereplők munkarendje igazán zsúfolt, azért érdemes néhány pillanat erejéig elgondolkodni, hogy pontosan miyen irányba halad az üzletág.

1. Trend: Folyamatosan növekvő elvárások a lakossági fogyasztók körében

Annak ellenére, hogy az utóbbi években optimalizálásra kerültek a működési költségek, az ügyfélfüggés az e-kereskedelemben az egekbe szökött. A Deloitte felmérése szerint a fogyasztók 87%-a az ingyenes szállítás helyett a gyors házhoz juttatást választja szívesebben, tehát hajlandó többletköltséget vállalni a gyorsaságért cserébe. A gyakorlatban ez két munkanapot, vagy annál kevesebbet jelent. 

2. Trend: Az adatok átláthatósága

A hatékony működés érdekében érdemes a fogyasztói szokásokat összegyűjteni, összegezni, és beépíteni az üzleti folyamatokba. Itt kap kiemelt jelentőséget a Big Data, és az analítika. Erről itt írtunk korábban.
Az Internet of Things (IoT) technológia lehetővé teszi szenzorok és telemetria használatát, amivel pontos és átfogó teljesítménymutatók érthetőek el a vállalatok számára.

3. Trend: Romlandó áruk szállítása és az innováció

A magyar társadalom szokásairól még nem készült felmérés, de az amerikai polgárokéról igen, ami legalább egy kiindulási ponttal szolgál. Ahogy a Morgan Stanley kutatásában áll, az országban folyamatosan nő az online ételszállítás igénye, amely évente 650 millió dollár kockázati tőkét jelent a könnyen romlandó élelmiszerek esetében. A környezetvédelmi, és élelmiszerbiztonsági előírások mentén újszerű, időtállóbb csomagolás kijfelesztése a cél, hogy lépést tudjon tartani a rohamosan növekvő kereslettel.

Címkék:abas AG

Ajánlott bejegyzések